неделя, 17 януари 2016 г.

"Пинг. В търсене на ново езеро" и "Пътят на Пинг. Пътешествие към океана", Стюарт Ейвъри Голд

                               
Двете книги за жабчето Пинг са от типа мотивационни книжки, които имат за цел да вдъхновят хората да постигнат великите си цели. Признавам си, че на мен лично ми се сториха доста наивни и повтарящи всичко онова, което вече е изписано много по-добре в друга такава литература. В основата на книгите е взета една интересна история, която разработена по друг начин, може да даде сюжет на едно добро фентъзи например. Както и да е. Фактът, че автора е 'дзен предприемач' (WTF?!? из дис?) ме кара да бъда дълбоко скептична към посланието "искам да помогна на много хора да сбъднат мечтите си".
Честно казано, нямам никаква идея как са попаднали у дома тези книжки. Приятно четиво за студените дни с чаша чай, но нищо повече. При мен нямаше никакъв 'уау ефект', а всичките страници накрая, в които се описва вдъхновението; благодарностите за вдъхновителите, издателя, редактора, майката на Уитни Хюстън (шегувам се), художника; призива да опишем историите си да ги изпратим на страницата на сайта и така ценната биография на автора ми дойдоха в повече. Рисунките в книжките са хубави, а под тях има малки текстчета, които са предостатъчни като извадка от книжките и може да прочетете само тях, напълно достатъчно ще ви е.
 Не вярвам, че тези две книжки могат да променят нечий живот, освен ако този живот не е на 9 години. Затова определено смятам да ги дам на малката ми дъщеря, защото според мен са точно за тази възрастова категория. За зрели хора не бих ги препоръчала.
 Книжките са на изд. Обсидиан, в превод на Любомир Николов, а худ. оформление е на Николай Пекарев.
И.

Няма коментари:

Публикуване на коментар